Informace o fyzické ostraze
Kvalifikace strážných na úrovni 4 – V ČR je standard úroveň 2
Ze zkušeností v zahraničí víme, že nadstandardní kvalifikace je klíčovým faktorem pro udržení kvalitní pracovní síly, která nás reprezentuje. Proto přistupujeme ke kvalifikaci jak strážných, tak i bezpečnostních manažerů, jinak než ostatní. Školíme naše bezpečnostní pracovníky vysoko nad požadovaný minimální standard pro výkon služby ostrahy v České republice.
Profesní kvalifikace našich pracovníků se nachází dle NSK (Národní Soustava Kvalifikací) na úrovni 4 (BEZPEČNOSTNÍ REFERENT), kteří tak představují cca 1% takto kvalifikovaných bezpečnostních pracovníků v ČR.
Běžný bezpečnostní pracovník s úrovní 2 (STRÁŽNÝ) → představuje zbylých 99% v ČR.
Prohlubování kvalifikace bezpečnostních pracovníků v kombinaci s motivačním systémem ohodnocení formou bonusu za úspěšnost, představuje účinný nástroj pro boj s nežádoucí fluktuací pracovní síly, která se bez výjimky nevyhne ani největším firmám na českém trhu.
Srovnání úrovní profesní kvalifikace bezpečnostních pracovníků dle NSK
Získat certifikát profesní kvalifikace 4 – „Bezpečnostní Referent“ je pro uchazeče velmi náročný proces, při kterém je potřeba absolvovat několik školení a věnovat desítky hodin samostudiu.
Mnoho uchazečů studium vzdá nebo nesloží závěrečné zkoušky. Naopak ti, kteří to zvládnou, to myslí s fyzickou ostrahou opravdu vážně. Proto si můžete být jistí, že u nás najdete skutečné profesionály.
Více o Profesní kvalifikaci se dočtete na webu Národní soustavy kvalifikací zde: https://www.narodnikvalifikace.cz/vyber-kvalifikace/profesni-kvalifikace/skupiny-oboru-34
Pravomoci našich strážných díky profesní kvalifikaci úrovně 4:
- Rozhodování o bezpečnostních opatřeních ve standardních i nestandardních situacích
- Řízení bezpečnostních pracovníků
- Kontrola osob na vrátnicích
- Vykonávání pochůzkové a kontrolní činnosti v objektu
- Obsluhování mechanických a elektronických zabezpečovacích, požárních i hasebních systémů
- Vykonávání zásahových akcí při narušení bezpečnosti
- Spolupráce s Policií ČR a orgány činnými v trestním řízení
- Zajišťování prvotních činností k odvrácení nebezpečí nebo zamezení škody do příjezdu hasičů, policie apod.
- Vykonávání ozbrojeného doprovodu osob a dopravních prostředků při přepravě peněz a cenin
- Vedení dokumentace o průběhu služby a mimořádných událostech
Pravomoci strážných díky profesní kvalifikaci úrovně 2:
- Primárně provádí ochranu osob a majetku
- Dále obsluhuje technické bezpečnostní systémy
- Uplatňuje zásady součinnosti se složkami integrovaného záchranného systému
- Kontroluje osoby a vozidla na vrátnicích
- Vykonává kontrolní činnost a dozor ve střežených objektech
- Vede dokumentaci o ostraze, kontrolách a poskytnutých službách
Moderní technologie – PRO tracking systém (PTS)
Používáme moderní online bezpečnostní a pochůzkovou platformu PRO tracking systém (PTS). Ta nám umožňuje (v reálném čase) sbírat a ověřovat důležitá data z terénu, která v pravidelných periodách vyhodnocujeme. Tato data systém organizuje do přehledných a konfigurovatelných reportů, které jsou základem pro budoucí bezpečnostní analýzy.
Na základě těchto dat jsme schopni dále optimalizovat navržená bezpečnostní opatření. Našim klientům díky tomu šetříme peníze a zvyšujeme bezpečnost chráněných zájmů. Zároveň maximalizujeme efektivitu fyzické ostrahy.
Jaké výhody má PRO tracking systém pro klienta?
- Přístup k přehlednému a propracovanému reportingu celkového dění na objektu.
- Přístup do rozhraní PTS, ve kterém může sledovat mimořádnou situaci na objektu v reálném čase i v době nepřítomnosti
- Možnost kontrolovat stav a průběh obchůzek a jejich automatického vyhodnocování prostřednictvím KPI
- Klient má přístup do strukturovaného a archivu událostí pro účely pojistných plnění či vyšetřování PČR. Veškeré záznamy bezpečně ukládáme a jsou dohledatelné přesně na minuty.
- Team dohledového centra PCO dohlíží na práci strážného.
Motivační prvek Success fee
Motivační prvek Success fee zvyšuje kvalitu poskytovaných služeb a zdravou motivaci zaměstnanců. Spočívá v tzv. bonusu za úspěšnost, který je vyplácen každý měsíc.
Úspěšnost poskytovaných služeb hodnotí sám klient na základě předem stanovených KPI – Key Performance Indicators, které jsou definované v tzv. “Dohodě o kvalitě služby” (Service Level Agreement – SLA).
Jedná se o oboustranně korektní zhodnocení poskytovaných služeb, jehož cílem je objektivní feedback dodržení kvality standardů a periodické vyhodnocování kvality společně s klientem.
SLA – Service level agreement
Při splnění stanovených kritérií následuje vyplacení Success fee, které slouží jako bonus pro naše zaměstnance za kvalitně odvedené služby fyzické ostrahy a dodržení nastavených výkonnostních norem. Bonus na měsíční bázi dostane každý, kdo se podílí na úspěchu.
Přestože je v naší branži SLA opravdu nestandardní, v praxi si jej naši klienti opravdu pochvalují.